
Ако се осмелите да пристъпите в света на Биърс, където съвпаденията не са случайност, илюзиите могат да убиват, а душата се завръща отново и отново там, където е умряло тялото, ще разберете защо сравняват автора с По, М. Р. Джеймс и Лъвкрафт.

"В царството на илюзиите" от Амброуз Биърс
https://iztok-zapad.eu/v-tsarstvoto-na-ilyuziite
https://www.ozone.bg/product/v-tsarstvoto-na-ilyuziite/
Американският писател Амброуз Биърс (1842-1914), чиято световна слава не угасва повече от сто години, е белетрист, поет и журналист, получил известност с разказите си за Гражданската война в САЩ, както и с разкази, изградени върху свръхестествени преживявания. Под силното влияние на произведенията му са били Стивън Крейн и Ърнест Хемингуей, а много от съвременните писатели също го смятат за свой учител. Като автор на хорър той е сравняван с Едгар По и Хауърд Лъвкрафт. Животът на Биърс приключва точно както на много от неговите герои: изчезва безследно в Мексико, докато отразява Мексиканската революция.
Настоящата книга включва басни и 29 разказа, повечето от които излизат за пръв път на български език.
„Произшествие на моста над Совина река“ е най-великият американски разказ.
Кърт Вонегът
"Closer to real greatness was the eccentric and saturnine journalist Ambrose Bierce, born in 1842; who likewise entered the Civil War, but survived to write some immortal tales and to disappear in 1913 in as great a cloud of mystery as any he ever evoked from his nightmare fancy. Bierce was a satirist and pamphleteer of note, but the bulk of his artistic reputation must rest upon his grim and savage short stories; a large number of which deal with the Civil War and form the most vivid and realistic expression which that conflict has yet received in fiction. Virtually all of Bierce’s tales are tales of horror; and whilst many of them treat only of the physical and psychological horrors within Nature, a substantial proportion admit the malignly supernatural and form a leading element in America’s fund of weird literature.
Many of the stories are obviously mechanical, and marred by a jaunty and commonplacely artificial style derived from journalistic models; but the grim malevolence stalking through all of them is unmistakable, and several stand out as permanent mountain-peaks of American weird writing."
H. P. Lovecraft